درباره يکشف علمي
هدفم از قرار دادن اسم وبلاگ این بود که خدا با دستای خودش آیه هاشو بر قلب پیامبر(ص) نوشت...!
درباره يکشف علمي
یک شنبه 8 بهمن 1391 ساعت 20:15 | بازدید : 1498 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 
 در اين مقاله درباره يکشف علمي جديدي سخن ميگوييم که قرآن نيز از آن خبر داده است و آن چيزي نيست جز صحبت کردن پوست
 
اين آياتي  بس عظيم ميباشند که علم نيز بر درست بودنشان گواهي داده و نيز حق بودن سخن خدا را مي رساند جايي که درباره ي خوش مي گويد: (وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ قِيلًا) [النساء: 122].در روزگاري که علم همه روزه چيز جديدي را به اثبات مي رساند که قبلا کسي از آنها آگاه نبوده ، در کتاب  خدا اما اشاره هايي واضح به آنها شده که نشان مي دهد اين کتاب ، کتاب خداي خالق و دانا و بي مانند است

و از جمله آياتي که ميبايست درباره ي آنها تفکر شود آياتي هستند که از يک منظره ترسناک و پر از دلهره سخن مي گويند ، منظره ي روز قيامت . هنگامي که آدميان بر جهنم عرضه مي شوند وپوست چشم و گوش آنها شروع به صحبت درباره ي معصيت هاي آن افرادمي کنند

خداوند مي فرمايد: (وَيَوْمَ يُحْشَرُ أَعْدَاءُ اللَّهِ إِلَى النَّارِ فَهُمْ يُوزَعُونَ (19) حَتَّى إِذَا مَا جَاءُوهَا شَهِدَ عَلَيْهِمْ سَمْعُهُمْ وَأَبْصَارُهُمْ وَجُلُودُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (20) وَقَالُوا لِجُلُودِهِمْ لِمَ شَهِدْتُمْ عَلَيْنَا قَالُوا أَنْطَقَنَا اللَّهُ الَّذِي أَنْطَقَ كُلَّ شَيْءٍ وَهُوَ خَلَقَكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ) [فصلت: 19-21].

ترجمه:« و روزي که دشمنان خدا به سوي آتش دوزخ رانده و بر لبه ي آن گرد آورده مي شوند (19) هنگامي که در کنار دوزخ گرد آمدند ، گوشها و چشم ها و پوست هاي ايشان بر کارهايي که (در دنيا) مي کرده اند گواهي مي دهند(20) آنان به پوست هاي خود مي گويند :چرا بر ضد ما شهائت داديد؟پاسخ مي دهند :خداوندي ما را به گفتار آورده است که همه چيز را گويا نموده است و همو در آغاز شما را آفريده است و به سوي او برگردانده شده ايد»

در اينجا بايد چند سوال را در مورد اين صحنه ي عجيب مطرح کنيم: چگونه ممکن است که گوش چشم و پوست سخن بگويند؟ و چگونه ممکن است که همه چيز نطق کرده و سخنئ بگويند؟ و چرا خداوند اين جمله را در کتاب خويش نقل کرده است؟

معجزه ي پوست

پوست بزرگترين عضو از اعضاي بدن انسان است پوست بسان لايه اي عمل مي کند که جسم را از گرما ، سرما ، ميکروب ها و آلودگي ها محافظت ميکند پوست ، بدن را در مقابل بسياري از ضربات حفظ مي کند و البته فوايد بي شمار ديگري که در اين مقوله نمي گنجند .

پوست از خود روغن هاي خاصي را ترشح ميکند که پوست را در حالت نرم ومقاوم به خشکي نگه ميدارند همچنين در پوست غده هاي عرق و جود دارند که وظيفه آنها خارج کردن سموم از بدن مي باشد

پوست متشکل از لايه هاي نازکي است که حاوي بافت ها و رگ هاي خوني و سلول هاي عصبي، مو و گيرنده هاي حسي است

پوست  پيوسته در حال حرکت ، تبديل و تغيير مي باشد جالب است بدانيد که در هر دقيقه حدود  40 هزار سلول پوستي عوض مي شوند و در عرض يک ماه کل پوست تغيير مي کند . اين يعني اينکه هر کدام از ما هر ماه يک بار پوست خود را بدون اينکه احساس کنيم عوض مي کنيم !!

95 درصد از سلول هاي پوستي يک وظيفه دارند و آن تغيير پوست است و 5 در صد باقيمانده وظيفه رنگ بخشي پوست با رنگ مناسب را به عهده دارند(يعني ساختن ماده  melanin) ، دانشمندان همچنين دريافتند که قرار گرفتن در معرض نور مستقيم خورشيد براي مدت طولاني سبب سرطان پوست مي شودکه اين امر در بين زنان نسبت بالاتري را داراست . اينجاست که شايد درک بکنيم که چرا خداوند زن را به حجاب امر کردند 

 

تصويري از سطح پوست که با ميکروسکوب الکتروني گرفته شده اين تصوير باکتري هاي موجود بر سطح پوست را نيز نشان مي دهد

حافظه ي پوست

براي سال هاي طولاني دانشمندان در صدد کشف مرکز حافظه بودند و براي اين کار آنها به اعماق سلول هم رفتند آنها مي دانند که يک نوع حافظه ي وراثتي در انسان وجود دارد که در نوار اطلاعات ژنتيکي  يا همان DNA  ثبت مي شود اما نتيج اين تحقيقات چه بود ؟

در يک پژوهش علمي جدبد که مجله علم اعصاب در نيمه يسال 2007 (1) آن را منتشر کرد آمده است که دانشمندان واحدهاي کوچکي به نام CaMKII را درون سلول ها کشف نمودند و اين مولکول ها مسول ذخيره ي خاطره ها و وقايع مي باشند ، اين حقيقت براي اولين بار کشف شده است و دانشمندان هنگام تخريب اين مولکول ها در موش هاي آزمايشگاهي مشاهده کردند که حافظه به کلي محو شد و سپس بعد از مدتي فدرت خود را براي ذخيره ي مجدد اطلاعات باز يافت .

مي توان گفت که اين حافظه در تمام سلول هاي موجودات زنده و جود دارد همانطور که دانشمندان امروزه از حافظه قلب ، حافظه ي سلول و حافظه ي پوست سخنن مي گويند

  

اين عکس تصويري از يک قسمت از پوست است که از چند طبقه شکل گرفته که هر طبقه از تعداد زيادي ساول ساخته شده است.  اين سلول ها قادر به ذخيره ي اطلاعات براي مدت طولاني مي باشند براي همين دانشمندان مي گويند که پوست داري يک حافظه ي بلند مدت است .

ودر مطالعاتي جديد  روشن شد که سلول هاي پوست همواره از خود در برابر ميکروب ها دفاع مي کنند و استفاده  زياد از تلفن هاي همراه سبب رشد بيشتر بعضي از انواع باکتري بر روي پوست ميگردد البته اين امر به مقدار قدرت سيستم ايمني بدن بستگي دارد . مشکلي که تلفن همراه به بار مي آورد اين است که چون پوست وظيفه ي ذخيره و حفظ اطلاعات را هم داراست اين وسيله با انتشار امواج الکترومغناطيس سبب تشويش در انجام اين وظيفه در پوست ميگردد.

 

زبان پوست

دانشمندان تاکيد دارند که سلول ها صداهايي از خود توليد مي کنند ولي هيچ کس معني آن را نمي داند واين يک اکتشاف تازه مي باشد که در هنگام نزول قرآن ناشناخته بود در ادامه بيشتر درباره اين اکتشاف خواهيم خواند.

 

اين نوار DNA مي باشد. دانشمندان مي گويند که اين نوار وراثتي پيچيده فرکانس هاي صوتي مستمر را از خود ارتعاش مي دهد ، يعني اينکه داراي زبان خاصي است که با آن سخن مي گويد واين نوار در تمامي نقاط بدن انسان وجود دارد ودر تمامي سلول ها از جمله سلول هاي گوش ، چشم وپوست و... به همين خاطر امکان دارد که اين نوار وراثتي اطلاعات را ذخيره مي سازد ونيز امکان دارد که در وقتي ديگر اين اطلاعات را بازگو و نشر کند

در اعماق سلول ها پوشه هاي خاصي وجود دارد که به پوشه هاي کامپيوتر شباهت دارد و در آنها اطلاعاتي را که در اطراف پوست مي گذرد را  در خود ذخيره مي سازد . همچنين صداها و اعمالي را که در اطراف ميگذرد ضبط ميکند . دکتر کلارک اوتلي که بر صدها جراحي کاشت پوست و انتقال پوست از يک فرد به فرد ديگر اشراف داشتند مي گويد : پوست داراي حافظه بلند مدت قوي است و او (يعني پوست) هرگز فراموش نمي کند!!

اين دانشکمند به اين نتيجه رسيده است که 70 درصد کساني که عمل انتقال پوست براي آنها صورت گرفته بعد از مدت زمان اندکي دچار سرطان پوست شده اند واين مشکل بزرگي است که علم راهي براي آن پيدا نکرده است . دانشمندان مي گويند پوست هر انسان منحصر به فرد است همانطور که ذکر شد پوست بعنوان مخزن اطلاعات است وهنگامي که قسمتي از پوست يک انسان به شخصي ديگر ( مثلا فرد آتش گرفته ) منتقل شود ، سلول ها تمامي رخ دادها و مشکلات مربوط به فرد مبدا را به فرد مقصد منتقل مي سازند . و اينگونه است که جسم مريض از قبول هر پوست جديدي خودداري مي کند

يقول تعالى: (اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِيثِ كِتَابًا مُتَشَابِهًا مَثَانِيَ تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ) [الزمر: 23].

ترجمه: «خداوند بهترين سخن را فرو فرستاده است .کتابي را که همگون و مکرر است . از (شنيدن آيات) آن لرزه بر اندام کساني مي افتد که از پروردگار خود مي ترسند و از آن پس پوست هايشان و دلهايشان نرم و آماده ي پذيزش قرآن خدا مي گردد .»







منبع : اگه به اسلام شک داري
 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

[Comment_Gavator]
محدثه دیناری در تاریخ : 1391/11/8/0 - - گفته است :
[Comment_Content]


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

نظرتان را در مورد وبلاگ دست خط خدا بفرمایید؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 356
بازدید کل : 309818
تعداد مطالب : 87
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1

ابزار رایگان وبلاگ

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 87
:: کل نظرات : 17

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 5
:: بازدید ماه : 356
:: بازدید سال : 1403
:: بازدید کلی : 309818