هدفم از قرار دادن اسم وبلاگ این بود که خدا با دستای خودش آیه هاشو بر قلب پیامبر(ص) نوشت...!
دانلود فایل صوتی آیه الکرسی
جمعه 20 بهمن 1391 ساعت 13:29 | بازدید : 1390 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 سلام

ممنون از تمام دوستانی که از وبلاگ دست خط خدا دیدن می کنن.

برای شما دوستان فایل صوتی قرائت آیه الکرسی با صدای دلنشین شیخ الغامدی را قرار دادم تا بتوانید دانلود کرده ،لذت ببرید و به آرامش برسید.

این فایل صوتی را خودم در وبلاگم قرار دادم که می توانید گوش دهید.

 

(توجه: آدرس زیر را در صفحه ی جدید مرورگر خود کپی و paste نمایید تا به راحتی دانلود و از آن لذت ببرید.)

 

 http://up.iranblog.com/images/omwtk2y2hru3gqk4epr9.mp4

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا سوره‏هاى «یس» و «الرحمن» به قلب و عروس قرآن معروف ‏اند؟
سه شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 20:10 | بازدید : 1063 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 
 
چرا سوره‏هاى «یس» و «الرحمن» به قلب و عروس قرآن معروف ‏اند؟

 


 

1. در روایت سوره الرحمن، عروس قرآن معرفی شده است.

وَ رُوِیَ عَنْ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع عَنْ آبَائِهِ عَنْهُ قَالَ لِكُلِّ شَیْ‏ءٍ عَرُوسٌ وَ عَرُوسُ الْقُرْآنِ سُورَةُ الرَّحْمَنِ جَلَّ ذِكْرُهُ ؛ براى هر چیزى عروسى است ، و عروس قرآن سوره الرحمن است.(1)

علت اینکه سوره مبارکه الرحمان به عروس قرآن تشبیه شده است:

واژه "عروس"در زبان فارسى به خصوص‍ زن اطلاق مى شود، ولى در فرهنگ عرب به مرد و زن هر دو مادام كه در مراسم عروسى هستند اطلاق مى گردد.

 

و از آنجا كه مرد و زن در چنین مراسمى در بهترین و زیباترین حالات و كاملترین احترامات قرار دارند این واژه به موجودات بسیار زیبا و گرامى اطلاق مى شود.

 

در این سوره ، تكرار آیه "فباى آلاء ربكما تكذبان " آن هم در مقطع هاى كوتاه آهنگ جالب و زیبائى به سوره داده ، و چون با محتواى زیبایش آمیخته مى شود و جاذبه خیره كننده اى پیدا مى كند لذا جای تعجب نیست که در روایت عروس قرآن نامیده شود. (2)

پس به دلیل زیبایی های این سوره در الفاظ و به خصوص در معانی و محتوا ، این سوره مبارکه ، عروس قرآن نامیده شده است.

2. در روایت سوره یاسین ، قلب قرآن نامیده شده است.

وَ عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ عَنِ النَّبِیِّ ص قَالَ إِنَّ لِكُلِّ شَیْ‏ءٍ قَلْباً وَ قَلْبُ الْقُرْآنِ یس. هر چیز قلبى دارد و قلب قرآن یس است.(3)

علت این که سوره مبارکه یاسین ، قلب قرآن نامیده شده است این است که : این سوره دارای مهمترین و اساسی ترین اصول اعتقادی و شاخه های منشعب از آن است .

علامه طباطبایی (ره) در تفسیر شریف المیزان می فرمایند:

غرض این سوره بیان اصول سه گانه دین است ، چیزى كه هست نخست از مسأله نبوت شروع كرده ، حال مردم را در قبول و رد دعوت انبیا بیان مى كند، و مى فرماید كه : نتیجه دعوت حق انبیاء، احیاى مردم است ، و اینكه آنان در راه سعادت واقع شوند و حجت را بر مخالفین تمام كند، و به عبارت دیگر تكمیل هر دو دسته مردم است ، عدّه اى را در طریق سعادت ، و جمعى را در طریق شقاوت .

علت این که سوره مبارکه یاسین ، قلب قرآن نامیده شده است این است که : این سوره دارای مهمترین و اساسی ترین اصول اعتقادی و شاخه های منشعب از آن است

 

آنگاه این سوره بعد از بیان مسأله نبوت ، منتقل مى شود به مساله توحید، و آیاتى چند از نشانه هاى وحدانیت خدا را برمى شمارد، و سپس به مساله معاد منتقل شده ، زنده شدن مردم را در قیامت براى گرفتن جزا، و جداسازى مجرمین از متقین را بیان نموده سپس سرانجام حال هر یك از این دو طایفه را توصیف مى كند.

و در آخر دوباره به همان مطلبى كه آغاز كرده بود برگشته، خلاصه اى از اصول سه گانه را بیان، و بر آنها استدلال مى كند و سوره را ختم مى نماید.

و از آیات برجسته و بسیار علمى این سوره آیه«انما امره اذا اراد شیئا ان یقول له كن فیكون فسبحان الّذى بیده ملكوت كل شى ء و الیه ترجعون» است ، پس این سوره شأنى عظیم دارد، چون هم متعرض‍ اصول سه گانه است و هم شاخه هایى كه از آن اصول منشعب مى شود.(4)

 

پی نوشت ها :

1. مستدرک الوسائل، ج 4 ، ص 351.

2. تفسیر نمونه ،ج 23 ،ص 92.

3. مستدرک ‏الوسائل ، ج 4 ،ص 323. (در وسائل‏ الشیعة، ج 6 ، ص 248. مشابه این روایت آمده است.)

4. ترجمه تفسیر المیزان ، ج 17 ، ص 89.

منبع : پرسمان قرآن

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


کدام سوره قلب قرآن است؟
سه شنبه 17 بهمن 1391 ساعت 19:58 | بازدید : 1492 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

 

کدام سوره قلب قرآن است؟

سوره مبارکه یاسین قلب قرآن است، گفت: قلب سوره یاسین آیه پایانی آن می‌باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی : آیه پایانی سوره مبارکه یاسین، قلب این سوره است و همین سبب شده این سوره به عنوان قلب قرآن معرفی شود.
در آیه پایانی این سوره بر این که خداوند صاحب ملکوت و هرچه در آن است، تأکید می‌‌کند، از این رو قلب این سوره معرفی  شده است.
این سوره به اندازه‌ای با  اهمیت است که رسول اکرم‌(ص) دوست داشتند سوره یاسین در دل هر شخص از امتش وجود داشته باشد.

 

سوره یاسین در شرایطی بر پیامبر(ص) نازل شد که قبایل عرب جمع شده بودند تا ایشان را به قتل برسانند؛ زمانی که پیامبر(ص) از این خبر آگاه شدند، احساس نگرانی کردند، در این شرایط جبرئیل‌(ع) سوره یاسین را از سوی خداوند به پیامبر‌(ص) نازل کرد.

هر آیه از قرآن کریم یک ملائکه دارد، ولی برای هر کلمه از سوره یاسین ده ملائکه وجود دارد که این‌ها مهربان ترین و باوفا ترین فرشتگان درگاه الهی هستند.
کسانی که می‌‌خواهند بهره بیشتری را نسبت به آیات این سوره داشته باشند، باید قبل و بعد از قرائت یاسین 14 صلوات بر پیامبر (ع) و اهل‌بیتش بفرستند و همچنین پاداش این قرائت را نیز به حضرت زهرا(س) هدیه کنند.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیه الکرسی
پنج شنبه 12 بهمن 1391 ساعت 22:50 | بازدید : 1631 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

آیه الکرسی

عکس العمل شيطان هنگام نزول آيه الکرسي

امام محمد باقر از امير المومنين (ع) روايت فرموده: هنگامي که آيت الکرسي نازل شد رسول خدا (ص) فرمود آيه الکرسي آيه اي است که از گنج عرش نازل شده و زماني که اين آيه نازل گشت هر بتي که در جهان بود با صورت به زمين خورد.

در اين زمان ابليس ترسيد و به قومش گفت :"امشب حادثه اي بزرگ اتفاق افتاده است باشيد تا من عالم را بگردم و خبر بياورم.

ابليس عالم را گشت تا به شهر مدينه رسيد مردي را ديد و از او سوال کرد: " ديشب چه حادثه اي اتفاق افتاد"

مرد گفت "رسول خدا فرمود:" آيه اي از گنج هاي عرش نازل شد که بت هاي جهان به خاطر آن آيه همگي با صورت به زمين خوردند. ابليس بعد از شنيدن حادثه به نزد قومش رفت و حادثه را به آن ها خبر داد.

............................................................................................

آيت الکرسي سيد آيات قرآن

پيامبر به حضرت علي (ع) فرمود: " يا علي ! من سيد عربم-مکه سيد شهر هاست- کوه سينا سيد همه کوه هاست- جبرئيل سيد همه فرشتگان است – فرزندانت سيد جوانان اهل بهشتند- قرآن سيد همه کتاب هاست – بقره سيد همه سوره هاي قرآن است – ودر بقره يک آيه است که آن آيه 50کلمه دارد و هر کلمه 50 برکت دارد و آن آيت الکرسي است.

........................

پا داش کسي که آيت الکرسي را زياد مي خواند

عبدالله بن عوف گفته است:" شبي خواب ديدم که قيامت شده است و من را آوردند و حساب من را به آساني بررسي کردند. آنگاه مرا به بهشت بردند و کاخ هاي زيادي به من نشان دادند. به من گفتند: درهاي اين کاخ را بشمار ؛ من هم شمردم 50 درب داشت.

بعد گفتند: خانه هايش را بشمار. ديدم 175 خانه بود. به من گفتند اين خانه ها مال توست. آن قدر خوشحال شدم که از خواب پريدم و خدا را شکر گفتم.

صبح که شد نزد ابن سيرين رفتم و خواب را برايش تعريف کردم.

او گفت : معلوم است که تو آيه الکرسي زياد مي خواني. گفتم : بله ؛ همين طور است. ولي تو از کجا فهميدي. گفت براي اينکه اين آيه 50 کلمه و 175 حرف دارد. من از زيرکي حافظه او تعجب کردم. آنگاه به من گفت : هر که آيه الکرسي را بسيار بخواند سختي هاي مرگ بر او آسان مي شود.

.................................

قرآن برتر است يا تورات؟

روايت شده که از پيامبر (ص) پرسيدند: قرآن برتر است يا تورات؟ فرمودند: در قرآن آيه اي است که از تمام کتابهايي که خداوند بر پيامبرانش نازل فرموده بهتر و برتر و والاتر است و آن آيه الکرسي است.

پيامبر فرمودند با فضيلت ترين آيه اي که بر من نازل شد آيه الکرسي است.

پيامبر فرمودند آيه الکرسي وسوره توحيد عظيم تر از همه چيزهايي است که دون و پست تر از خداست.

پيامبر (ص) فرمودند: دانش بر تو گوارا باد. سوگند به کسي که جان محمد در دست اوست اين آيه داراي دو زبان و دو لب است که در عرش الهي تسبيح و تقديس خدا مي گويد.

رسول خدا (ص) فرمود: در شب معراج دو لوح را ديدم ، که در يک لوح سوره حمد و در لوح ديگر کل قرآن قرار داشت که سه نور از آن مي درخشيد . پس گفتم اي جبرئيل اين نوره چيست؟ جبرئيل در جواب گفت : آن سه نور يکي سوره توحيد و يکي سوره ياسين و ديگري آيه الکرسي مي باشد.

پيامبر (ص) فرمودند: در معراج در آـسمان هفتم ديدم که ملائکه حجب سوره نور را مي خوانند ، خزان کرسي آيه الکرسي و حمله عرش سوره مومن را مي خوانند.

امام صادق (ع) فرمود: همانا من از آيه الکرسي براي بالا رفتن درجات استفاده مي کنم.

امام صادق (ع) فرمودند: هرگاه سوره حمد و توحيد و قدر را با آيه الکرسي بخوانيد و بعد از آن برخيزيد و و رو به قبله حاجات خود را از خدا بخواهيد که حاجاتتان بر آورده خواهد شد زيرا اسم اعظم هستند.

امام علي (ع) فرمودند اگر شما از آثار معنوي آيه الکرسي آگاه بوديد در هيچ حال خواندن آن را ترک نمي کرديد.

امام محمد باقر (ع) فرمودند: هر کس يک بار آيه الکرسي را بخواند خداوند هزار ناراحتي از ناراحتي هاي دنيا و هزار سختي آخرت رااز او دور مي کند که کمترين ناراحتي دنيا فقر و کمترين سختي آخرت فشار قبر است.

رسول خدا در خواب به دختر خويش فرمودند: ترازوي اعمال خويش را با آيه الکرسي سنگين گردان. زيرا هرکس آن را قرائت نمايد آسمان وزمين با فرشتگانش به جنبش و حرکت در آيند و خداوند را با صداي بلند به پاکي ياد کنند و او را بزرگ بدارند و تسبيح گويند. پس از آن تمامي فرشتگان از خداوند مي خواهند که گناه خواننده آيه الکرسي را ببخشد و از خطا و لغزشش در گذرد.

رسول خدا (ص) فرمودند: هرکس آيه الکرسي را يک بار بخواند اسم او از ديوان اشقيا و انسان هاي بد محو مي شود.

امام رضا (ع) به نقل از پيامبر فرمودند: هر کس 100 مرتبه آيه الکرسي را بخواند چنان باشد که همه عمر خود را عبادت کرده باشد.

...........................

پيامبر فرمودند: هر کس آيه الکرسي را بعد از نماز بخواند هفت آسمان شکافته گردد و به هم نيايد تا خداوند متعال به سوي خواننده آيت الکرسي نظر رحمت افکند و فرشته اي را بر انگيزد که از آن زمان تا فرداي آن کارهاي خوبش را بنويسد و کارهاي بدش را محو کند.

رسول اکرم (ص) فرمود: يا علي بر تو باد به خواندن آيه الکرسي بعد از هر نماز واجب. زيرا به غير از پيغمبر و صديق و شهيد کسي به خواندن آن بعد از هر نماز محافظت نمي کند و هر کس بعد از هر نماز آيه الکرسي را بخواند به جز خداوند متعال کسي او را قبض روح نمي کند و مانند کسي باشد که همراه پيامبران خدا جهاد کرده تا شهيد شده است و فرمود: بعد از مرگ بلا فاصله داخل بهشت مي شود و به جز انسان صديق و عابد کسي بر خواندن آيه الکرسي مواظبت نمي کند.

در روايتي از امام باقر آمده است:" هر کس آيه الکرسي را بعد از هر نماز بخواند از فقر و بيچارگيدر امان شود و رزق او وسعت يابد و خداوند به او از فضل خودش مال زيادي بخشد."

رسول اکرم فرمودندک هر کس آيه الکرسي را بعد از هر نماز واجب بخواند نمازش قبول درگاه حق مي گردد و در امان خدا باشد و خداوند او را از بلاها و گناهان نگه دارد.

جهت نور چشم بعد از هر نماز دست بر چشم بگذارد و آيه الکرسي بخواند و بگويد :" اعيذ نور بصري بنور الله الذي لا يطفي"

خداوند به موسي بن عمران وحي فرمود: کسي که بعد از نماز واجبش آيه الکرسي بخواند خداوند متعال به او قلب شاکرين – اجر انبيا و عمل صديقين را عطا فرمايد و چيزي جز مرگ از داخل شدن او به بهشت جلوگيري نمي نمايد. مداومت نمي نمايد به آن مگر پيامبر يا صديق يا کسي که از او راضي شده ام و يا شخصي که شهادت را روزي او مي نمايم.

................................

زيادي علم وحافظه

پيامبر (ص) روايت کرده است که فرمودند : 5 چيز حافظه را قوي مي گرداند: خوردن شيريني – گوشت نزديک گردن – عدس – نان سرد و خواندن آيت الکرسي

عالمي گويد : هر که علم مي خواهد بر پنج چيز مواظبت مي کند:

1- پرهيزکاري در آشکارا و پنهان 2- خواندن آيت الکرسي 3- هميشه با وضو بودن 4- نماز شب خواندن حتي اگر دو رکعت باشد. 5- غذا خوردن به منظور نيرو گرفتن نه شکم پر کردن.

............................................

سفر

امام صادق (ع) فرمود: سفر را با دادن صدقه و يا با خواندن آيت الکرسي آغاز کنيد. کسي که در سفر هر شب آيه الکرسي را بخواند هم خودش در سلامت باشد و هم چيزهايي که همراه اوست.

..........................................

حاجت

اگر براي کسي کار مهمي پيش آمده باشد و بخواهد که زود انجام شود و به صحرايي رود که در آنجا کسي نباشد و خطي دور خود بکشد و رو به قبله با تواضع بنشيند و 70 بار آيه الکرسي را بخواند . بدون شک در آن روز حاجات او بر آورده شود . اين کار تجربه شده است و شکي در آن نيست.

رسول اکرم (ص) فرمودند: هرگاه براي حاجتت از خانه ي خود بيرون آمدي آيه الکرسي را بخوان که حاجتت به خواست خدا برآورده گردد.

امام علي (ع) فرمودند: هرگاه يکي از شما اراده حاجتي کند پس صبح روز پنج شنبه در طلب آن بيرون رود و در وقت بيرون رفتن آخر سوره آْ عمران ( آيه 190تا آخر) و آيه الکرسي و سوره قدر و حمد را بخواند ، زيرا که در خواندن اين ها حوائج دنيا و آخرت برآورده مي شود.

در روايت آمده است هر کس آيت الکرسي را در وقت غروب بخواند حاجتش برآورده گردد.

 

فضيلت ؛ اهميت ؛ ثواب و آثار آيه الکرسي

1-  آيه الکرسي نوري از آسمان است .

2-  آيه الکرسي آيتي از گنج عرش است .

3-  آيه الکرسي باعث ايمني در سفر است .

4-  آيه الکرسي اعلاء ترين نقطه قرآن است .

5-  ذکر رسول مکرم اسلام در بستر؛ خواندن آيه الکرسي بود .

6-  با خواندن آيه الکرسي انسان دچار هيچگونه آفتي نخواهد داشت .

7-  براي رفع فقر آيه الکرسي موثر است و کمک الهي از غيب مي رسد .

8-  همه چيز در آيه الکرسي است يعني کرسي گنجايش آسمانها و زمين را دارد  .

9-  در تنهايي آيه الکرسي بخواني باعث رفع ترس مي شود و از سوي خدا کمک مي رسد .

10- آيه الکرسي رادر نماز ها ؛ روزها؛ شبهاي ايام هفته ؛ سفرها و در نماز شب و دفن ميت بخوانيد .

11- هنگام خواب نيز آيه الکرسي بخوانيد زيرا با عث مي شود خداوند فرشته اي نگهبان و محافظت بگمارد تا صبح سلامت بماني .

12- هر گاه از درد چشم شکايت داشتي آيه الکرسي بخوانيد و آن درد را اظهار نکنيد آن درد بر طرف مي شود و از آن عافيت مي طلبيد .

13- پيامبر اسلام (ص) : در خانه اي که آيه الکرسي خوانده شود ابليس از آن خانه دور مي شود و سحر وجادو در آن خانه وارد نمي شود .

14- آيه الکرسي پايه و عرش الهي است و هدف از خواندن آن اين است که مردم در عبادت جز خداوند کسي را نپرستند و به ذلت فرو نروندو روح يکتا پرستي ايجاد کنند و از بندگي ناروا آزاد شوند و آيه الکرسي عقلها را بيدار و اله حقيقي را معرفي و خداي دانا و توانا را به مردم مي شناساند .

15- وقت غروب 41 بار آيه الکرسي را بخواني حاجت روا مي شوي 0 ( 41 بار تا علي العظيم بخوان يعني يک آيه ) مجرب است 0 و براي رفع هم و غم ؛ شفاي مريض ؛ درمان درد؛ رحمت خداوند و زياد شدن نور چشم آيه الکرسي را مدام بخوانيد .

16- اگر مومن آيه الکرسي را بخواند و ثوابش را براي اهل قبول قرار دهد خداوند ملکي را بر او مقرر مي کند که برايش تسبيح کند .

17- آيه الکرسي در مزرعه و مغازه پنهان کردن باعث برکت مزرعه و رونق گرفتن کسب است .

18- از پيامبر نقل نموده اند که : اين آيه عظيم تر از هر چيزي است که حق تعالي آفريده است .

19- چند چيز حافظه را زياد مي کند يکي از آن خواندن آيه الکرسي است .

20- هر شب آيه الکرسي را بخواني تا صبح  در امان خدا هستي .

21- هر صبح آيه الکرسي را بخواني تا شب در امان خدا هستي .

22- آسان شدن مرگ بوسيله آيه الکرسي است .

23- آيه الکرسي عظيم ترين آيه در قرآن است .

24- براي حفظ مال و جان آيه الکرسي بخوان .

25- آيه الکرسي ويرانگر اساس شرک است .

26- آيه الکرسي سيد سوره بقره است .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


قدمی بردار به سوی او....
پنج شنبه 12 بهمن 1391 ساعت 22:44 | بازدید : 2776 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

آتشي نمى سوزاند "ابراهيم" را
و دريايى غرق نمي کند "موسى" را

کودکي، مادرش او را به دست موجهاى "نيل" مي سپارد
تا برسد به خانه ي فرعونِ تشنه به خونَش

ديگري را برادرانش به چاه مى اندازند
سر از خانه ي عزيز مصر درمي آورد
مکر زليخا زندانيش مي کند
اما عاقبت بر تخت ملک مي نشيند

از اين "قِصَص" قرآنى هنوز هم نياموختي ؟!

که اگر همه ي عالم قصد ضرر رساندن به تو را داشته باشند
و خدا نخواهد
نمي توانند
او که يگانه تکيه گاه من و توست !

پس

به "تدبيرش" اعتماد کن

به "حکمتش" دل بسپار

به او "توکل" کن

و به سمت او "قدمي بردار"

تا ده قدم آمدنش به سوى خود را به تماشا بنشيني ...

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چرا حجاج خلاف عقربه های ساعت طواف می کنند؟
پنج شنبه 12 بهمن 1391 ساعت 22:38 | بازدید : 1733 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

چرا حجاج خلاف عقربه های ساعت  طواف می کنند؟

 

شاگرد پروفسور حسابي بر اساس علم فيزيک، علت اينکه جهت انجام طواف دور خانه خدا خلاف جهت عقربه هاي ساعت است را تشريح کرد.

حسين اردکاني، دکتراي علم فيزيک و از شاگردان پروفسور حسابي گفت: هر آنچه در شارع مقدس وجود دارد داراي مبناي علمي است به
طوري که در اعمال حج آمده است که جهت حرکت براي طواف به سمت چپ و خلاف جهت عقربه هاي ساعت باشد يا اينکه اکثر مراجع تقليد
مي گويند که بهتر است در ناحيه در خانه خدا تا مقام ابراهيم طواف انجام شود.
وي افزود: تمام اينها از نظر علم فيزيک قابل اثبات است. در نيمکره شمالي که خانه خدا واقع شده است وقتي هر ذره يا جسمي خلاف جهت
عقربه هاي ساعت بچرخد 5 نيرو به آن وارد مي شود که جمع اين نيروها و انرژي ها به سمت داخل است. در بحث طواف هم همين است، ذرات
در اينجا انسان ها هستند و مجموع اين نيروها نيز به سمت مرکز که همان خانه خداست هدايت مي شود.
اين فيزيکدان ادامه داد: اگر در طواف، چرخش به سمت راست انجام مي شد در علم فيزيک آمده است که گريز از مرکز رخ مي داد و طبق قانون
فيزيک ذرات که در اينجا انسان ها هستند به سمت بيرون پرتاب مي شدند و نيروي آنها به سمت مرکز که همان خانه خداست هدايت نمي شد.

اردکاني گفت: حالا اگر خانه خدا در نيمکره جنوبي واقع مي شد حتماً در دين ما تأکيد بر اين مي شد که بايد در جهت عقربه‌هاي ساعت يعني
به سمت راست، طواف خانه خدا انجام شود.
وي درباره تأکيد بر طواف بين در خانه خدا و مقام ابراهيم نيز اظهار داشت: هر جسم متحرکي که حرکت دوراني دارد اگر شعاع کم شود، سرعت
آن به طور ناخودآگاه زيادتر  مي شود و تمايل و تمرکز آن به سمت داخل و مرکز بيشتر مي شود به همين دليل اکثر مراجع مي گويند که در اين
فاصله طواف خانه خدا انجام شود چون با اين تمرکز، صعود و عروج رخ مي دهد.
اين دکتراي علم فيزيک معتقد است که همه چيز در دنيا بر اساس علم فيزيک قابل بررسي است اما علم انسان در اين حد نيست که تمام آنها
را دريافت کند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آرامش بخش ترین کلمه "الله"
پنج شنبه 12 بهمن 1391 ساعت 15:25 | بازدید : 4723 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

« الله»  واقعا آرامبخش استيک پژوهشگر هلندي غيرمسلمان چندي پيش تحقيقي در دانشگاه آمستردام انجام داده و به اين نتيجه رسيده بود که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و نيز صداي اين لفظ، موجب آرامش روحي مي‌شود و استرس و نگراني را از بدن انسان دور مي‌کند.

اين پژوهشگر غيرمسلمان هلند طي گفتگويي در اين باره گفت: پس از انجام تحقيقاتي سه ساله که بر روي تعداد زيادي مسلمان که قرآن مي‌خوانند و يا کلمه «الله»را مي شنوند، به اين نتيجه رسيدم که ذکر کلمه جلاله «الله» و تکرار آن و حتي شنيدن آن، موجب آرامش روحي مي‌شود و استرس و نگراني را از بدن انسان دور مي‌کند و نيز به تنفس انسان نظم و ترتيب مي‌دهد.وي در ادامه افزود: بسياري از اين مسلمان که روي آنان تحقيق مي‌کردم از بيماري‌هاي مختلف روحي و رواني رنج مي‌بردند. من حتي در تحقيقاتم از افراد غيرمسلمان نيز استفاده کرده و آنان را مجبور به خواندن قرآن و گفتن ذکر « الله» کردم و نتيجه باز هم همان بود. خودم نيز از اين نتيجه به شدت غافلگير شدم، زيرا تأثير آن بر روي افراد افسرده، نااميد و نگران، تأثيري چشمگير و عجيب بود.اين پژوهشگر هلندي همچنين گفت: از نظر پزشکي برايم ثابت شد که حرف الف که کلمه «الله» با آن شروع مي‌شود، از بخش بالايي سينه انسان خارج شده و باعث تنظيم تنفس مي‌شود، به ويژه اگر تکرار شود و اين تنظيم تنفس به انسان آرامش روحي مي‌دهد. حرف لام که حرف دوم «الله» است نيز باعث برخورد سطح زبان با سطح فوقاني دهان مي‌شود. تکرار شدن اين حرکت که در کلمه «الله»تشديد دارد نيز در تنظيم و ترتيب تنفس تأثيرگذار است. اما حرف هاء حرکتي به ريه مي‌دهد و بر دستگاه تنفسي و در نتيجه قلب تأثير بسيار خوبي دارد و موجب تنظيم ضربان قلب مي‌شود.به راستي که قرآن کريم در آيه‌اي کريمه مي‌فرمايد: «الذين آمنوا وتطمئن قلوبهم بذكر الله ألا بذكر الله تطمئن القلوب».

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


آیه ای برای پیامبر
چهار شنبه 11 بهمن 1391 ساعت 11:10 | بازدید : 1309 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )


آیه ای برای پیامبر


بسم الله الرحمن الرحيم

يريدون ليطفوا نور الله بافواههم والله متم نوره و لو کره الکافرون .
مي خواهند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند.ولي نمي توانند و خدا آنرا محافظت کرده و نور خودش را کامل مي کند.هر چند که کافران را خوش نيايد.(سوره صف)

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


حقیق درباره چگونگى پیدایش نخستین مراحل ساختمان جسمانى و جنبه هاى ادراكى و روحى اولین انسان
چهار شنبه 11 بهمن 1391 ساعت 11:4 | بازدید : 1426 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

حقیق درباره چگونگى پیدایش نخستین مراحل ساختمان جسمانى و جنبه هاى ادراكى و روحى اولین انسان

 

حقیق درباره چگونگى پیدایش نخستین مراحل ساختمان جسمانى و جنبه هاى ادراكى و روحى اولین انسان، از دیرزمان مورد توجه علماى دین، فلاسفه و راویان تاریخ بوده و از جمله موضوعات مورد علاقه بشر بوده است، چرا كه براى انسان كه یكى از ویژگیهاى مهم او پرسشگرى و تلاش براى دانستن است، شناخت ریشه ها و چگونگى پیدایش نسل و نوع و نژاد او جالب و شایان توجه است.

به گزارش شفقنا، سید ابراهیم سجادی در شماره 15 - 16 فصلنامه ی پژوهش های قرآنی، ویژه انسان شناسی پاییز و زمستان 1377 نوشت: تبارشناسى، به گونه جدید، با عنوان انسان شناسى ادامه دارد، عنوانى كه در قرن شانزدهم سرزبانها افتاد 1 و در بهترین تعریف خود عبارت است از:

(بررسى اصل و تبار انسان همراه با رشد مادى، اجتماعى، فرهنگى و رفتارى او، در گذشته و حال.) 2

برجسته ترین زیر عنوان انسان شناسى عبارت است از انسان شناسى طبیعى و انسان شناسى فرهنگى كه در انسان شناسى طبیعى پیدایش، ریشه و تبار انسان به عنوان یك پدیده زیست شناختى مورد مطالعه قرار مى گیرد و در انسان شناسى فرهنگى، بررسى جنبه هاى فرهنگى او را پوشش مى دهد. 3

تاریخ انسان شناسى طبیعى، دیدگاه هاى متنوعى را درباره چگونگى پیدایش نخستین انسان، از زبان فلاسفه و متون مذاهب و ادیان روایت مى كند:

1. رویش از زمین...........

 

 

 

برای دیدن ادامه متن به ادامه مطلب بروید...........

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تصاویر شفقنا از افتتاحیه هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث؛ نکوداشت آیت الله سبحانی
چهار شنبه 11 بهمن 1391 ساعت 10:8 | بازدید : 914 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

تصاویر شفقنا از افتتاحیه هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث؛ نکوداشت آیت الله سبحانی

 


شفقنا- پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه

عکس / محمد محسن زاده

 

 

 

 

برای دیدن بقیه تصاویر به ادامه مطلب بروید.....

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

نظرتان را در مورد وبلاگ دست خط خدا بفرمایید؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 360
بازدید کل : 309822
تعداد مطالب : 87
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


ابزار رایگان وبلاگ
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 87
:: کل نظرات : 17

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 9
:: بازدید ماه : 360
:: بازدید سال : 1407
:: بازدید کلی : 309822