انعکاس کشف يکى از دانشمندان بزرگ و مطابقت آن با احکام الهي
هدفم از قرار دادن اسم وبلاگ این بود که خدا با دستای خودش آیه هاشو بر قلب پیامبر(ص) نوشت...!
انعکاس کشف يکى از دانشمندان بزرگ و مطابقت آن با احکام الهي
یک شنبه 8 بهمن 1391 ساعت 20:8 | بازدید : 1633 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

انعکاس کشف يکى از دانشمندان بزرگ و مطابقت آن با احکام الهي

شرح اين خبر در يکى از مجلات فرانسوى، بنام ((لوشا سورفرانسه)) که در شهر ((سنت اتين)) چاپ مى شد درج گرديده است. کشف او اين بود که اگر سگى ظروف را زبان بزند، و آنرا آلوده به ميکرب کند، تنها چاره نابودى اين ميکرب خاک است، و بايد ظروف را خاک مال کرد.



--------------------------------------------------------------------------------------

بيمارى به نام(echinococcosemu11itocutaire)


ميکرب اين بيمارى به وسيله ((سگ)) در انسان به وجود مى آيد، و توليد بحرانهاى سکته، سر گيجه، و صداع مى کند؛ اين بيمارى در انسان 69 در صد به کبد حمله مى کند و 11 در صد به اعضاى سفلى و 8 در صد به پوست و عضلات، و خلاصه به کليه، طحال و مغز سرايت مى نمايد.
سرايت سل

يکى از دانشمندان بزرگ فرانسه بنام ((نوکارد)) ثابت کرده که مرض سل، از انسان به ((سگ)) و از ((سگ)) به انسان خيلى زياد سرايت مى کند، و ضمنا نشان داده که سگهاى شهرى جوان، زياد دچار سل ميگردند، و بوسيله راههاى هوايى و جهاز هضم ميکرب ببدن سگ داخل مى شود، زيرا سگ ((با سيل هاى کوخ)) يعنى ميکرب سل را که هميشه در کثافات هست مى ليسد اگر سگى در خانه يک نفر مسلول باشد براى تمام آن محله، بلکه تمام آن شهر خطرناک است)) **زيرنويس=مجموعه انتشارت ص 405.@.
بيماريهاى بى سابقه

بسيارى از بيماريها که ميان ملل اروپايى و آمريکايى فراوان به چشم مى خورد، در ميان ملل اسلامى سابقه نداشته است و جهت اين امر بسيار روشن است؛ زيرا ملل اسلامى از برنامه هاى دقيق و منظمى پيروى مى کنند که آن برنامه ها با خلقت و سرش مردم سازى دارد و آن برنامه ها را براى سلامت و بهتر زيستى مردم، خداوند معين کرده است و از اين جمله است مسئله خون، مردار، سگ و خوک چه بيماريهايى خانمانسوزى که از جانب اين چيزهايى که خدا حرام کرده دامنگير بشر مى شود؛ که با ترک آنها و حرام و نجس دانستن آنها بجاى بيمارى؛ تندرستى و بجاى بدبختى اجتماع -، سلامت اجتماع تامين ميگردد ولى متاءسفانه با گشوده مدهاى جديد به سوغات آمده و اينجا است که مى بايست اعتراف به فرمايش امام هفتم (ع) نمود:
((کلما احدث الناس من الذنوب مالم يکونوا يعملون، احدث الله لهم من البلاء مالم يکونوا يعدون)) **زيرنويس=سخنام موسى بن جعز(ع) بحارالانوار ج 78 ص 322.@.
هنگاميکه مردم مرتکب گناهان تازه اى بشوند که قبلا آن گناهان را انجام نميداند، خداوند نيز براى آنان بلاها و مصيبت هاى غير منتظره ايجاد مينمايد.
در جايى که اسلام دستور مى دهد در صورتيکه ظرفى را سگ بليسد مى بايست براى طهارت و نظافت آن ظرف را خاک مال کنند ما امروز در بعضى خانواده هاى مرفه مى بينيم، همچون زمان جاهليت سگ را همبازى خود و کودکان قرار مى دهند، زبان سگ را در دهان مى کنند و مى مکند و تا اين اندازه با سگ خصوصى شده که آنرا در رختخواب خودشان مى خوابانند.
البته اين کار نتيجه اى جز ميکرب و بيمارى امراض گوناگون چيزى به بار نمى آورد.
قبلا نوشتيم که اگر ظرفى را سگ بليسد، بايد آنرا خاک مال کرد.
((ظرفى را که سگ ليسيده يا از آن ظرف، آب يا چيز روان ديگر خورده، بايد اول با خاک پاک، خاک مال کرد، بعد يک مرتبه در آب کريا جارى، يا دو مرتبه با آب قليل شست)) **زيرنويس=توضيح المسائل ص 41.@.
آن آفريدگارى که سگ را آفريده هم او نيز دستور به دفع ميکرب مى دهد ميکرب سگ را فقط خاک پاکيزه و تميز مى تواند نابود کند، و کشف يکى از دانشمندان بزرگ در اين قسمت خواندنى است. البته اين کشف چندان سر و ساده تمام نشده بلکه توام با هياهو و جنجال و سر و صدا بود.
شرح اين تجزيه کشف در يکى از مجلات فرانسوى، بنام ((لوشا سورفرانسه)) که در شهر ((سنت اتين)) چاپ مى شد درج گرديده است.
کشف او اين بود که اگر سگى ظروف را زبان بزند، و آنرا آلوده به ميکرب کند، تنها چاره نابودى اين ميکرب خاک است، و بايد ظروف را خاک مال کرد.
و از اينجا بايد بفهميم که آنچه پيامبر اسلام که بيان مى کرده از راه رابطه با مبدا و با الهام پروردگار بوده است. پيامبرى که تحصيل علم نکرده بود. بعد از گذشت چهارده قرن اينگونه سخنان و کلماتش استدلالى و مبرهن گرديد.
نگار من که به مکتب نرفت و خط نوشت

به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد

www.islamicecenter.com  مرکز تعليمات اسلام واشنگتن

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

نظرتان را در مورد وبلاگ دست خط خدا بفرمایید؟

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 363
بازدید کل : 309825
تعداد مطالب : 87
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 1

ابزار رایگان وبلاگ

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 87
:: کل نظرات : 17

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 12
:: بازدید ماه : 363
:: بازدید سال : 1410
:: بازدید کلی : 309825